Hattrick pro Jonathana Rea v Assenu a tři různé týmy na pódiu Světového závodu superbiků

Hattrick pro Jonathana Rea v Assenu a tři různé týmy na pódiu Světového závodu superbiků; jezdci schvalují nové přední řešení SC1 A0721

V závodě 2 Jonathan Rea dosáhl druhého hattricku své kariéry, Scott Redding byl druhý a nováček Andrea Locatelli se dostal na své první pódium v WorldSBK; čtvrté vítězství v řadě pro Aegertera ve WSSP a Booth-Amos je zpět na nejvyšším stupni pódia ve WSSP300

 

Assen (Nizozemsko), 25. července 2021 - Poté, co ho v celkovém pořadí šampionátu krátce předběhl Toprak Razgatlioglu, reagoval Jonathan Rea brilantním hattrickem na páté kolo mistrovství světa superbiků MOTUL FIM, které právě skončilo na okruhu TT v Assenu , V Nizozemsku. 

WorldSBK Závod 2

Dopoledne v závodě Tissot Superpole triumfoval Jonathan Rea (Kawasaki Racing Team WorldSBK / Kawasaki ZX-10RR) před Michaelem Rubenem Rinaldim (ARUBA.IT Racing - Ducati / Ducati Panigale V4 R) a Toprak Razgatlioglu (Pata Yamaha s BRIXX WorldSBK) / Yamaha YZF R1), který dostal penalizaci za překročení limitů trati v posledním kole. Tři jezdci na stupních vítězů kromě dalších devíti použili zcela nové přední řešení A0721 SC1 (varianta A), které zde v Assenu mělo premiéru, zatímco pro zadní část většina jezdců upřednostňovala vývojovou pneumatiku A0557 SCX (volitelná výbava) B).

Jonathan Rea

Ve druhém závodě WorldSBK zvítězil Jonathan Rea před Scottem Reddingem (ARUBA.IT Racing - Ducati / Ducati Panigale V4 R) a nováčkem Andreou Locatellim (Pata Yamaha s BRIXX WorldSBK / Yamaha YZF R1). V odpoledních závodech se více jezdců rozhodlo závodit s předním vývojovým řešením A0721 SC1 (varianta A), zatímco nejpoužívanějším řešením vzadu byl standardní SC0 (varianta C).

Švýcarský jezdec Dominique Aegerter na Yamaze (Ten Kate Racing Yamaha / Yamaha YZF R6) získal své čtvrté vítězství v řadě na mistrovství světa FIM Supersport, zatímco malý závod 300 mistrovství světa vyhrál Tom Booth-Amos (Fusport - RT Motorsports SKM - Kawasaki / Kawasaki Ninja 400).

Dominique Aegerter

WorldSBK Tissot Superpole Race:

Výborně odstartoval Toprak Razgatlioglu (Pata Yamaha s BRIXX WorldSBK / Yamaha YZF R1), který se v prvních zatáčkách posunul do čela závodu, následovaný Michaelem Rubenem Rinaldim (ARUBA.IT Racing-Ducati / Ducati Panigale V4 R), kterému se díky vynikajícímu startu ze čtvrtého místa na startovním roštu podařilo získat náskok před ostatními. Itala stíhal úřadující mistr světa Jonathan Rea (Kawasaki Racing Team WorldSBK / Kawasaki ZX-10RR) až ho nakonec ve třetím kole předjel spolu se Scottem Reddingem (ARUBA.IT Racing-Ducati / Ducati Panigale V4) R), který tím zaujal třetí pozici. Tempo Severního Ira se soustavně zvyšovalo (ve čtvrtém a šestém kole zajel nejlepší časy) a začal se dostávat před své protivníky. Vedoucí skupina zahrnovala šest jezdců od tří různých výrobců: na třetím místě Scotta Reddinga neustále pronásledovali Razgatlioglu, týmový kolega Andrea Locatelli (Pata Yamaha s BRIXX WorldSBK / Yamaha YZF R1) a Alex Lowes (Kawasaki Racing Team WorldSBK / Kawasaki ZX-10RR) až ho předjeli v závěrečných kolech. V posledním kole se odehrála napínavá bitva mezi Michaelem Rubenem Rinaldim, Toprakem Razgatlioglu a Andreou Locatelli s jezdci Yamahy, kteří se dostali na vrchol a skončili na druhém a třetím místě. Oba byli následně potrestáni ztrátou jedné pozice za překročení limitů trati. To znamenalo, že pódium obsadil vítěz závodu Jonathana Rea, který si odnesl čtrnácté vítězství na nizozemském okruhu, Michael Ruben Rinaldi druhý a Toprak Razgatlioglu třetí.

WorldSBK Tissot Superpole Race podium

WorldSSP Race 2:

Ze třetího místa na startovním roštu vystartoval dobře Philipp Oettl (Kawasaki Puccetti Racing / Kawasaki ZX-6R), který se do vedení dostal v prvních kolech závodu před Dominique Aegertera (Ten Kate Racing Yamaha / Yamaha YZF R6), Stevena Odendaala (Evan Bros. WorldSSP Yamaha Team / Yamaha YZF R6) a Julesw Cluzela (GMT94 Yamaha / Yamaha YZF R6), kteří pokračovali v neustálém předjíždění.V polovině závodu dosáhl vítěz Švýcarského závodu 1 svého nejlepšího času v závodním kole a dokázal předjet jezdce Kawasaki Oettla, který však tiše nezmizel a zůstal neustálou hrozbou. Odendaal opustil trať a pak se zařadil až šestnácté místo, zatímco Randy Krummenacher (EAB Racing Team / Yamaha YZF R6) se posunul na třetí pozici před rodáka ze San Marína Luca Bernardiho (CM Racing / Yamaha YZF R6), který startoval z devátého místa na startovním roštu. O čtvrté místo bojovali také Jules Cluzel a Manuel Gonzalez (Yamaha ParkinGo Team / Yamaha YZF R6). V závěrečných kolech neměl Dominique Aegertera žádné soupeře a vyhrál závod před druhým Oettlem a třetím Krummenacherem.

WorldSSP Race 2

WorldSSP300 Race 2:

Poslední událostí dne byl druhý závod mistrovství světa FIM Supersport 300. V průbehu závodu byl několikrát překročen limit trati a tak na konci závodu padaly tresty. Tresty zaměnily pořadí na stupních vítězů a na nejvyšší příčce skončil Tom Booth-Amos (Fusport - RT Motorsports od SKM - Kawasaki / Kawasaki Ninja 400) před druhým Hugem De Cancellisem (Prodina Team WorldSSP300 / Kawasaki Ninja 400), a třetím Samuelem Di Sora (Leader Team Flembbo / Kawasaki Ninja 400).

Řešení Pirelli zvolená jezdci pro závody WorldSBK a WorldSSP:

Pro závod Superpole Tissot se mnoho jezdců rozhodlo použít řešení, které Jonathanovi Reaovi přineslo vítězství v závodě 1. To znamenalo, že polovina startovního pole zvolila vývojové řešení předního kola A0721 SC1 (možnost A) zatímco u zadního se rozhodli pro vývojová řešení A0557 SCX (varianta B), která fungovala optimálně i s ohledem na nižší teploty.

V závodě WorldSSP byly vybrány různé kombinace. Šestnáct jezdců na předek obulo standardní SC1 (možnost B), zatímco zbytek pole zvolil nové vývojové řešení A0640 SC1 (možnost A) a Michel Fabrizio byl jediným závodníkem na standardním SC2 (možnost C). Na zadní kolo patnáct jezdců vybralo standardní řešení SC0 (možnost B), zbývajících třináct, včetně jezdců, kteří skončili na stupních vítězů, použilo super měkký standardní SCX (možnost A).

Koukněte na naši širokou nabídku závodních pneumatik...zde